cctvone

درباره دوربین مداربسته

cctvone

درباره دوربین مداربسته

تامین امنیت منازل، شرکت ها و ... ا طریق نصب دوربین مدار بسته

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

دوربین های امنیتی در همه جا واقعیت هارا ثبت می کنند. برای حفظ امنیت، نصب دوربین های مدار بسته بیک اقدام بسیار مناسب است. اکثر دوربین های مدار بسته فقط فیلم ها را ضبط می کنند و برای این افراد این سوال پیش می آید که دوربین ها می توانند صدا را ضبط کنند؟ اگر سوال شما هم همین است، جواب ساده است ، بله. ما در دنیایی از نظر فناوری زندگی می کنیم که تقریباً هر چیزی ممکن است. بیشتر دوربین ها دارای ضبط صدا هستند اما مسئله استفاده از ضبط صدا یا خیر ،خودمسئله ای جداگانه است.

 

ضبط صدا

 

در دنیای دوربین مدار بسته ما ، دو نوع دوربین وجود دارد که برای نظارت استفاده می شود. دوربین مدار بسته IP و دوربین مدار بسته آنالوگ وجود دارد و هر دو می توانند صدا را به خوبی ضبط کنند. دوربین های مورد استفاده در یک سیستم نحوه ضبط صدا و دوباره پخش مجدد را تعیین می کنند.

 

دوربین مدار بسته IP

 

در یک سیستم ip, یک ورودی صوتی در دوربین آیپی وجود دارد. بنابراین ورودی صوتی مستقیماً به دوربین تغذیه می‌شود. در این سیستم, انتقال ویدیو بین میکروفن و دوربین آنالوگ است. دیجیتالی شدن گیربکس تنها زمانی اتفاق می‌افتد که صدا به سطح دوربین می‌خورد. پس از دیجیتالی شدن, دوربین انتقال سیگنال دیجیتال را برای بازپخش به شبکه ارسال می‌کند. سیستم مداربسته می‌تواند چندین میکروفن رابسته به تعداد دوربین‌ها در سیستم جادهد. اگر سیستم پنج کانال دارد, سیستم در صورت نیاز, پنج دوربین را جای خواهد داد.

 

دوربین مدار بسته آنالوگ

 

در دوربین مدار بسته آنالوگ از آنجا که ورودی صوتی ابتدا از طریق کانال دیجیتالی عبور نمی کند، کاملاً متفاوت است. در اینجا ، صوت به طور مستقیم به DVR متصل می شود. بنابراین DVR وظیفه دریافت سیگنال آنالوگ و دیجیتالی شدن آن را بر عهده دارد. مشابه دوربین IP CCTV ، سیستم آنالوگ به همان اندازه دوربین های موجود در سیستم میکروفن خواهد داشت.

از بین تمام اطلاعات فوق ، تنها سوالی که هنوز در ذهن ماندگار است این است که چرا در دوربین مدار بسته صدار را ضبط نمی کنیم؟ یکی از دلایل اصلی این موضوع احتمالاً مسائل حقوقی است.

 

ضبط صدا

 

نصب دوربین های امنیتی که در بیشتر مکان ها رواج دارد، در بیشتر موارد تنها برای ضبط تصاویر و حفظ امنیت مکان هاکاربرد دارد. ضبط تصویر برای بسیاری از افراد موضوع مهمی نیست اما اغلب آن ها با موضوع ضبط صدایشان مشکل خواهند داشت.ضبط صدا بدون اجازه آن ها برایشان قطعا نگران کننده است.به همین دلیل  اغلب ترجیح داده می شود که شخص قبل از ضبط صدای خود با استفاده از دوربین مداربسته اجازه صریح خود را صادر کند.

 

مسائل حقوقی

 

قوانین حفظ حریم خصوصی برای ضبط صدا از مکانی به مکان دیگر و کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بنابراین ، هنگام نصب دوربین مداربسته فقط باید این قوانین را در نظر گرفت. اشخاصی که نسبت به ضبط صدایشان رضایت نداشته باشند حتما برخورد قانونی می کنند. قوانین حفظ حریم خصوصی در مورد ضبط صدا از زمان استفاده از تلفن وجود داشته است.

 

اغلب ضبط صدا بی فایده است

 

برای مثال تصور کنید شما یک سیستم دوربین مداربسته در ساختمان 10 طبقه نصب کرده اید تا فعالیت ها و ماشین شحصیتان را در پارکینگ ضبط کنید، چرا میکروفن های صوتی را نصب می کنید؟
  کاملاً واضح است که  ضبط صداهای ناهنجار وسایل نقلیه ای که از آن مکان عبور می کند برایتان سودی ندارد.  صادقانه بگوییم ، شما نمی توانید مکالمه ای واضح و روشن از چنین فاصله ای دریافت کنید. حتی در دوربین های امنیتی نصب شده در داخل خانه ، ضبط صدا هنوز به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.
  گفتگوها فقط زمانی روشن خواهد بود که افراد حاضر در اتاق نزدیک دوربین باشند. اگر این فاصله از یه یک حد مشخصی بیشتر باشد، صدای ضبط شده به طرز ناخوشایندی ناهنجار و بی فایده خواهد بود.
تنها زمانی که دوربین های امنیتی می توانند صدای با کیفیتی را به شما ارائه دهند، زمانی است که در مناطق خدمات رسانی به مشتری قرار دارند و معمولاً میکروفون به مردم نزدیکتر می شود. حتی با این وجود ، گاهی اوقات می توان کیفیت صدا را ضعیف دانست.

 

دامنه صوتی

 

در این مرحله ، سؤال بعدی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود این است که دامنه صوتی دوربین ها تا چه اندازه است؟ مانند سایر دستگاه های الکترونیکی ، ویژگی های خاص دوربین های امنیتی با مارک ها و شرکت های مختلف متفاوت است. بنابراین ، کیفیت دوربین ها و برد صوتی آن ها نیز با توجه به مارک ها، متفاوت خواهد بود. اگر ضبط صدا مهمترین دغدغه شماست، بنابراین باید در درجه اول برندی را در نظر بگیرید که دارای بهترین کیفیت دوربین های امنیتی باشد.

نکته اولی که در این رابطه می توانید به آن توحه داشته باشید میزان رضایت مشتریانی است که با هدف ضبط صدا دوربین خود را خیداری کرده اند. با وجود این مارک ها ، شما به احتمال زیاد از بررسی های قابل تاملی برخوردار خواهید شد که می تواند نقطه شروع کار در هنگام خرید دوربین امنیتی را به شما نشان دهد. یک شرکت خوب نمونه هایی از فیلم ها را  با ضبط صدا توسط دوربین یه شما ارائه میدهد تا بتوانید کیفیت صدای آن را بررسی کنید.

 

ضبط صدا را خاموش کنید

 

اگر شما دوربین مدار بسته ای با قابلیت ضبط صدا خریداری کرده اید، و مجوز های لازم را نیز دریافت کرده اید، به این موضوع توجه داشته باشید که در مواقعی که ضرورتی ندارد قابلیت ضبط صدار را هاموش کنید.به لطف تکنولوژی ، شما کنترل دوربین امنیتی خود را بر روی نوک انگشتان خود قرار می دهید. لطفاً با استفاده از یک دستگاه هوشمند مانند تلفن و رایانه شخصی به نرم افزار دوربین خود وارد شوید و به همین سادگی آن را خاموش کنید. دفعه بعد که به آن احتیاج دارید ، همان مراحل را دنبال کنید و آن را روشن کنید

امیدواریم خواندن این مقاله در رابطه با ضبط صدا در دوربین مدار بسته برایتان مفید باشد.

  • vida yary
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • vida yary
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • vida yary