cctvone

درباره دوربین مداربسته

cctvone

درباره دوربین مداربسته

تامین امنیت منازل، شرکت ها و ... ا طریق نصب دوربین مدار بسته

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در عصر  فناوری، روز به روز تعداد خانواده هایی که خانه های خود را به صورت سفارشی هوشمند میکنند، افزایش میابد. تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که شما می توانید در هر جای دنیا و در هر زمانی با موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود، محل کار و خانه خود را چک کنید تا از امنیت آن مطمئن شوید. این فناوری با اختراع و ساخت دوربین مدار بسته امکان پذیر شد. دوربین مدار بسته چیزی است که ما در زندگی روزمره خود به آن نیاز داریم. 

 

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین های امنیتی که به دوربین مدار بسته هم مشهورند، برای انتقال سیگنال از یک مکان خاص به یک مانیتور به کار برده می شود در حالیکه دوربین های نظارتی معمولا در شبکه های IP کار میکنند که دوربین را از منطقه دور به محل امنیتی اختصاص داده شده متصل میکنند. دوربین مدار بسته مزایا و معایب خود را دارد  که در این مقاله می خواهیم به بیان تفاوت بین آنها بپردازیم. در پایان خودتان تصمیم بگیرید خرید دوربین مدار بسته برای شما نیاز است یا خیر.

مزایای دوربین مدار بسته

مصرف دوربین مدار بسته به دلیل مزایا و قابلیت هایی که دارد، بسیار افزایش یافته است.

 

پیشگیری از جرم

به جرات میتوان گفت بزرگترین مزیت دوربین مدار بسته، پیشگیری از جرم می باشد. دوربین مدار بسته در هر مکانی اعم از خانه و محل کار نصب شود، منظره ترسناکی را برای افرادی که انگیزه های بدی دارند، فراهم می کند، زیرا آنها می دانند که هرگونه فعالیت غیرقانونی که انجام دهند، ضبط می شود. به این صورت شما با نصب دوربین مدار بسته، امنیت را به خانه و محل کار خود هدیه کرده اید.

 

مشاهده سناریوها و فعالیت ها

دوربین مدار بسته را میتوان در هر جایی قرار داد، البته تا زمانی که به منبع تغذیه نزدیک باشد. بسته به نیاز خود، می توانید دوربین های آشکار یا مخفی نصب کنید تا به نظارت بر فعالیت افرادی که از خانه یا محل کار شما بازدید میکنند، کنترل داشته باشید. استفاده از دوربین مدار بسته یک روش عالی برای شناسایی و پیگیری بازدیدکنندگان مشکوک است.

 

کاهش میزان جرم و جنایت

این احتمال وجود دارد که فردی مرتکب جرمی شود و دوربین مدار بسته تصویر او را هنگام ارتکاب جرم گرفته و از این طریق به راحتی می توان او را دستگیر کرد. در صورت سوء ظن به وقوع جرم در یک مکان مشخص، می توان منطقه را به عنوان احتیاط تمیز کرد.

امکان نظارت در هر زمان و مکانی

دوربین های مدار بسته بسیار کارآمد هستند زیرا شما می توانید به راحتی به فید دوربین در اینترنت یا حتی در گوشی همراه خود دسترسی داشته باشید. 


 

جمع آوری شواهد و مدارک

دوربین های مدار بسته از نظر استراتژیک برای نظارت بر گفتار و عملکرد مردم مناسب هستند. به علاوه با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مدرن به قابلیت های صوتی و تصویری با کیفیت بالا برای ضبط و مستند سازی وقایع مجهز شده اند.

 

مزایای دوربین مدار بسته

معایب دوربین مدار بسته

 

هزینه بالای نصب

دوربین مدار بسته در مقایسه با دوربین های ساختگی، نصب و نگهداری دوربین های واقعی بسته به ویژگی ها،  تعداد دوربین ها و سیستم نظارت هزینه بر است. علاوه بر آن، باید لوازم جانبی دوربین مداربسته به صورت جداگانه خریداری شوند. تعمیرات گران این سیستم های نظارتی، یکی دیگر از معایب آنهاست.

 

آسیب پذیری

پیشرفت در فناوری باعث شده مجرمان و سایر متجاوزان خودشان را ارتقا دهند و با تکنولوژی آشنایی بیشتری داشته باشند که به آنها این امکان را میدهد تا دوربین های واقعی یا ساختگی را شناسایی کرده و روش هایی را برای غیرفعال کردن یا قطع منبع تغذیه دوربین ها بررسی کنند.

 

سوء استفاده آسان

دوربین های مدار بسته ای که در مکان های عمومی هستند، به راحتی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. 

 

مصالحه درباره حریم خصوصی

دوربین های مدار بسته بحث و جدال هایی را در بخش های حرفه ای ایجاد کرده اند. اغلب اوقات کارمندان از آنها به عنوان تعرض به حریم خصوصی نام میبرند یا حضور آنها را به عنوان نتیجه عدم اعتماد کارفرمای خود در نظر میگیرند. 

 

نصب دوربین مدار بسته

بهترین دوربین مدار بسته دید در شب

یکی از مواردی که باید در انتخاب و خرید دوربین مدار بسته به آن دقت کنید، اطمینان از وضوح بالاست، به طوری که باید وضوح آن حداقل 1080p یا بالاتر باشد. یکی دیگر از ویژگی های دوربین مدار بسته دید در شب، برد بالاست. دوربین امنیتی باید طوری باشد که برد آن حداقل به 10 متر برسد. یعنی تا 10 متر دورتر راه بتواند تحت پوشش قرار دهد. ضد آب بودن نیز یکی دیگر از خصوصیات مهم دوربین مدار بسته دید در شب میباشد.

 

نکته دیگری که باید هنگام خرید دوربین مدار بسته، تصمیم بگیرید، این است که به دوربین سیاه و سفید نیاز دارید یا رنگی؟ معمولا دوربین های سیاه و سفید جزئیات کمتری را در نور کم تهیه می کنند، بنابراین به نظر میرسد که دوربین های رنگی بهتر هستند. علاوه بر آن دوربین هایی که تصاویر رنگی می گیرند، برای شناسایی مو، لباس یا اتومبیل سوژه مفید هستند. 

بهترین برندهای دوربین مدار بسته دید در شب عبارتند از:

  • دوربین مدار بسته داهوا با تکنولوژی شب رنگی

  • دوربین Reolink Argus 2

  • دوربین تمام رنگی تمام وقت هایک ویژن

  • دوربین گلوله ای Lorex 4KIP

  • دوربین مدار بسته وایرلس SMONET

 

جمع بندی

امروزه برای افزایش امنیت منازل و ادارات، اولین راه حلی که به کار میبرند، استفاده از دوربین مدار بسته است. دوربین مداربسته این امکان را به شما میدهد تا با هزینه ای کم، از وقوع جرم جنایت در منطقه خود جلوگیری کنید، افراد مشکوک را شناسایی کنید، اتفاقات و سناریوهای مختلف را مشاهده کنید و از هر نقطه ای در دنیا ملک خود را نظارت کنید. 

برای خرید دوربین مدار بسته باید به یک مرکز معتبر که تجربه طولانی مدت و درخشانی در این زمینه دارد مراجعه کرد، زیرا خرید و نصب دوربین مدار بسته بسیار تخصصی است و متخصصان حرفه ای را می طلبد. 

مرکز تخصصی دوربین مدار بسته هپنا با سالها تجربه درخشان، آماده فروش انواع دوربین مدار بسته در قیمت های متنوع به شما عزیزان میباشد.




 

  • vida yary