cctvone

درباره دوربین مداربسته

cctvone

درباره دوربین مداربسته

تامین امنیت منازل، شرکت ها و ... ا طریق نصب دوربین مدار بسته

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوربین های دیجیتال

یک دوربین ثابت که تصاویر را به صورت دیجیتالی ضبط می کند. برخلاف دوربین های سنتی آنالوگ که شدت نور بی نهایت متغیری را ضبط می کنند ، دوربین های دیجیتال اعداد گسسته را برای ذخیره در کارت حافظه فلش یا دیسک نوری ضبط می کنند. مانند تمام دستگاه های دیجیتال ، یک رزولوشن ثابت و حداکثر و تعداد رنگی وجود دارد که می تواند نمایش داده شود. تصاویر با کابل USB یا از طریق کارت حافظه به کامپیوتر منتقل می شوند. دوربین های فیلم برداری دیجیتال نیز از FireWire استفاده می کنند.

مزایای دیجیتال
دو مزیت بارز دوربین دیجیتال وجود دارد. اولین مورد این است که می توانید تصویر نهایی را بلافاصله مشاهده کنید تا بدانید که تصویری را که می خواستید دارید. تصاویر بد را می توان فوراً پاک کرد. دوم راحتی است. می توانید یک عکس بگیرید و بدون اینکه منتظر باشید که یک رول کامل فیلم بسازید یا کل رول را فقط برای چند عکس تلف کنید ، آن را چاپ کنید. علاوه بر این ، "فیلم دیجیتال" به استثنای انواع دیسک نوری یکبار نوشتن (CD-R) ، قابل استفاده مجدد است.

تراشه ها و فلش
فیلم در دوربین دیجیتال از تراشه های حسگر نور و حافظه فلش تشکیل شده است. این دوربین تصاویر رنگی را به صورت شدت قرمز ، سبز و آبی ضبط می کند که به عنوان بار متغیر در تراشه حسگر تصویر CCD یا CMOS ذخیره می شوند. این شارژها که در واقع آنالوگ هستند ، به دیجیتال تبدیل می شوند و در یکی از چندین قالب حافظه فلش مانند CompactFlash یا Memory Stick ذخیره می شوند. به جای کارت های حافظه ، برخی از دوربین های عکاسی از دیسک نوری برای ذخیره سازی استفاده می کنند و دوربین های فیلم برداری ممکن است از دیسک یا نوار استفاده کنند (نگاه کنید به DV).
اندازه تراشه وضوح را تعیین می کند ، اما مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) ، که شارژها را به داده های دیجیتالی تبدیل می کند ، عمق رنگ را تعیین می کند. در سال 2002 ، فاون با تراشه X3 CMOS خود دستیابی به موفقیت در دقت رنگ را ارائه داد (به الگوی Bayer و X3 مراجعه کنید).

دوربین های فیلم برداری دیجیتال نیز از همین روش های سنجش تصویر استفاده می کنند ، اما ممکن است علاوه بر دیجیتال ، سیگنال های آنالوگ سنتی (NTSC) را نیز تولید کنند. حافظه فلش ، ویرایشگر عکس ، اسکنر عکس ، X3 و DSLR را ببینید.

ویژگی های اصلی در
زیر ویژگی های اصلی و برخی از هشدارهای دوربین های دیجیتال آورده شده است.

  • وضوح در مگاپیکسل
    تعداد پیکسل ها حداکثر اندازه عکس چاپی را تعیین می کند بدون اینکه کیفیت را کم کند. برای چاپهای 3x5 "و 4x6" ، 2 مگاپیکسل خوب است. برای چاپهای 5x7 "و 8x10" ، 5 مگاپیکسل ترجیح داده می شود. برای تصاویر با وضوح پایین در وب ، تقریباً هر دوربین دیجیتال کافی است. با این حال ، به راحتی می توانید یک تصویر با کیفیت بالا را به وضوح پایین مورد نیاز آنلاین کاهش دهید. هرچه رزولوشن از ابتدا بالاتر باشد ، نتایج بهتری خواهد داشت.

  • وضوح مگاپیکسل با کیفیت نوری یک اندازه گیری کمی است ، اما لنز خود کیفی است. کیفیت نوری لنز به میزان قابل توجهی در کیفیت تصویر حاصل می شود که بیش از یک قرن در دوربین های آنالوگ وجود دارد. برای تصمیم گیری در مورد این مورد ، تصاویر چاپ شده باید دیده شوند.
  • بزرگنمایی نوری در برابر دیجیتال (درون یابی) بزرگنمایی
    نوری وضوح واقعی لنزها است. بزرگنمایی دیجیتال یک رزولوشن درونی است که توسط نرم افزار محاسبه می شود. هرچه عدد نوری بیشتر باشد ، بهتر است. نوری 10 برابر نسبت به دیجیتال 10 برابر بسیار برتر است. برخی از اعداد زوم دیجیتال ، مخصوصاً برای فیلم ، وارد استراتوسفر می شوند ، اما نوری است که اهمیت دارد.
  • Storage Media
    انواع مختلفی از کارتهای حافظه فلش برای "فیلم دیجیتال" استفاده می شود ، اما مهم نیست که دوربین از کدام نوع استفاده می کند ، نوع همراه دوربین معمولاً کم اندازه است. در هنگام خرید دوربین قصد خرید دوربین بزرگتری را داشته باشید (به فلش مموری مراجعه کنید).
  • انتقال داده ها
    دوربین های دیجیتال همراه با کابل USB برای انتقال مستقیم به رایانه و بسیاری از رایانه ها با یک یا چند اسلات کارت حافظه ارائه می شوند. همچنین ممکن است چاپگرها دارای اسلات کارت باشند ، به شما امکان می دهد عکس های خود را بدون استفاده از رایانه کاملاً چاپ کنید.
  • مدت زمان باتری
    دوربین های دیجیتال از باتری های قابل شارژ یا استاندارد AA استفاده می کنند. شارژ باتری ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد ، بنابراین یک باتری اضافی کاملاً شارژ شده همیشه ایده خوبی است. باتری های AA را تقریباً در هر جایی می توان خریداری کرد و از باتری های قابل شارژ AA نیز می توان استفاده کرد.
  • لنزهای قابل تعویض
    های دیجیتال لوازم جانبی لنز تک (DSLR) دوربین های دیجیتال همتایان پیشینیان آنالوگ خود هستند و ممکن است لنز قابل جابجایی همان است که شما در حال حاضر خود استفاده کنید. با این حال ، اندازه تراشه اغلب کوچکتر از یک قاب 35 میلی متری است ، به این معنی که لنز زاویه باز 28 میلی متری شما ممکن است مانند یک لنز 42 میلی متری کار کند. تراشه های بزرگتر و لنزهای با زاویه دید عریض در حال حل این مشکل هستند.

 

  • vida yary