cctvone

درباره دوربین مداربسته

cctvone

درباره دوربین مداربسته

تامین امنیت منازل، شرکت ها و ... ا طریق نصب دوربین مدار بسته

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا شنیده اید که همه در مورد بانکداری آزاد صحبت می کنند و فکر می کنند این چیست؟ آیا باید توجه بیشتری به بانکداری باز داشته باشید؟ وقتی بسیاری از مردم تعریف بانکداری آزاد را می شنوند ، تصورات غلط متداول در مورد آن وجود دارد. اما ، این یک روش ایمن برای کار کردن است. در واقع ، این مزایای بسیاری دارد که می توانید منتظر استفاده از آنها باشید. از مشاهده همه امور مالی خود در یک مکان گرفته تا نیازی به وارد کردن مشخصات کارت خود در هر بار خرید. بانکداری باز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بیایید نگاهی دقیق به آن بیندازیم و اطلاعات بیشتری کسب کنیم. اول از همه ، بیایید با صحبت در مورد بانکداری آزاد شروع کنیم. این فرایندی است که داده ها را برای دسترسی و اشتراک هر کسی باز می کند ، کاری که توسط بانک ها و موسسات مالی برای انتقال پول انجام می شود. به عبارت دیگر ، این سیستمی است که به داده های مشتری اجازه می دهد  با اجازه وی، اطلاعات خود را به راحتی با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند. باز هم تأکید بر مشتری است که می خواهد این اتفاق بیفتد. هدف همیشه ایجاد یک تجربه مثبت مالی برای مشتریان بوده است.

فواید بانکداری آزاد چیست؟

البته قبل از اینکه به استفاده از بانکداری آزاد فکر کنید ، می خواهید بدانید که چه مزایایی دارد. در واقع ، مزایای زیادی وجود دارد که می توانید با بانکداری آزاد منتظر آنها باشید. به عنوان مثال ، هنگامی که از یک سرویس پرداخت بانکی باز استفاده می کنید ، می توانید هزینه محصولات و خدمات را به روشی آسان و ساده پرداخت کنید. شما مجبور نخواهید بود اطلاعات کارت یا سایر اطلاعات حساس خود را وارد کنید. این باعث می شود که پرداخت هزینه های آنلاین به صورت نسبی درآید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از پخت آزاد سرعت پرداخت ها است. آنها فوری خواهند بود و به شما این امکان را می دهد تا به سرعت خرید کنید. به عنوان مثال ، بگویید می خواهید یک فیلم بارگیری کنید یا هزینه بلیط سفر را پرداخت کنید. پرداخت فوری انجام می شود و شما می توانید بلافاصله از این محصولات لذت ببرید.

بانکداری آزاد همچنین می تواند به این معنی باشد که افراد می توانند تمام حساب های مالی خود را در یک مکان مشاهده کنند. از کارت های اعتباری و پس انداز گرفته تا حساب های جاری ، بانکداری آزاد یکپارچه سازی همه را آسان می کند. شکی نیست که فناوری سهم بزرگی در زندگی ما دارد. مردم سادگی آن را دوست دارند. به همین دلیل است که بانکداری آزاد در حال رایج شدن است.

بسیاری از مردم نگران ایمنی هنگام نوبت دهی به بانکداری آزاد هستند. اما ، در بیشتر موارد ، ایمن خواهد بود. شما فقط باید مطمئن شوید که ارائه دهنده خدمات مورد اعتماد خود را انتخاب کرده اید. به یاد داشته باشید که قبل از اینکه بانکداری باز مورد استفاده شما باشد ، باید رضایت شخص ثالث را بدهید. بنابراین ، اگر نمی خواهید از بانکداری آزاد استفاده کنید ، لازم نیست که انصراف دهید. از هر طرح داده های شما به سادگی به اشتراک گذاشته نمی شوند ، مگر اینکه بخواهید.

چگونه یک ارائه دهنده خدمات بانکی باز انتخاب کنم؟

اگر به بانکداری آزاد علاقه مند هستید ، به زودی متوجه خواهید شد که ارائه دهندگان زیادی در آنجا وجود دارند. مهمترین کاری که می توانید انجام دهید تحقیق خود است. دانستن چیزهای زیادی در مورد ارائه دهنده قبل از استفاده از آنها مفید است. یعنی ، شما می توانید در مورد این شرکت بخوانید و ببینید آیا به آنها اعتماد دارید یا خیر ، و همچنین بررسیهای مشتریان را جستجو کنید این می تواند به شما تصویر بهتری از آنچه می توانند برای شما فراهم کنند ، ارائه دهد. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا در مورد ارائه دهندگان خدمات بانکی باز اطلاعات کسب کنید ، اما از این کار خوشحال خواهید شد.

  • vida yary
  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از محافظت از منزل و محل کار شما می شود، دوربین های مدار بسته می توانند تا حد زیادی به جلوگیری از سرقت و تخریب کمک کنند و به شما در گرفتن مجرمی که قصد دزدیدن دارایی های شما را دارد کمک می کنند. دوربین مدار بسته در مورد انواع مختلفی از مشاغل از جمله فروشگاه های خرده فروشی، ساختمانهای اداری و ساختمانهای مسکونی می تواند بسیار مفید باشد.

امروزه تنوع دوربین مدار بسته بسیار زیاد است تا جایی که انتخاب دوربینی که مطابق با نیازهای شما باشد، کار بسیار مشکلی است. اگرچه بهتر است که در خرید دوربین مدار بسته با یک متخصص مشورت کنید، اما هر دوربین مدار بسته ی خوبی باید 3 مشخصه مهم را داشته باشد و ما در این مقاله این 3 ویژگی را به شما معرفی میکنیم.

 

دوربین مدار بسته

ویژگی های مهم دوربین مدار بسته

 

کیفیت تصویر بالا

چرا وضوح بالا یکی از ویژگی های اصلی دوربین مدار بسته است؟ وضوح تصویر دوربین های شما می تواند به معنای تفاوت بین تصاویر دانه دار و تار باشد که وقایع مهم را پنهان می کند. دوربین مدار بسته ای که وضوح بالایی داشته باشد، تصاویر مجزا و با کیفیت بالا که به شما امکان می دهد و افراد را در یک صحنه به وضوح شناسایی کنید، بنابراین بهتر است که دوربینی را خریداری کنید که کیفیت تصویر بالایی داشته باشد. 

 

با این حال، رزولوشن مورد نظر شما بسته به خرید دستگاه های آنالوگ یا دیجیتال متفاوت خواهد بود. دوربین های آنالوگ سیگنال های خود را به یک DVR ارسال می کنند که آنها را به تصاویر دیجیتالی تبدیل می کند. محدوده وضوح یک دوربین آنالوگ بین  960H در 480W پیکسل است.

همچنین هنگام خرید دوربین مدار بسته آنالوگ باید حداکثر رزولوشن DVR خود را در نظر بگیرید. DVR وظیفه دیجیتالی کردن تصاویر در حداکثر رزولوشن خود را دارد.  اگر DVR شما فقط می تواند با 500TVL ضبط کند، تصاویر با وضوح کم به پایان خواهید رسید. برای به دست آوردن بالاترین کیفیت تصویر، اطمینان حاصل کنید که DVR شما نیز از وضوح بالایی برخوردار است.

وضوح بالاتر دیجیتال به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید فیلم را با کیفیت 1080p ضبط کنید، سازنده دستگاه ذخیره سازی دیجیتال San Disk 128 GB فضای ذخیره سازی را برای نگهداری بین 640 تا 1920 دقیقه فیلم ارائه می کند. بهتر است با استفاده از وضوح های مختلف برای دوربین های دیجیتال، وضوح تصویر را برای بیشترین میزان شفافیت برای کمترین فضای ذخیره سازی پیدا کنید.

 

مشخصات دوربین مدار بسته

ضبط تصاویر در روز و شب

شما به تصاویر 24 ساعته نیاز دارید. باید روی دوربین هایی سرمایه گذاری کنید که بتوانند در شرایط کم نور هم تصاویر را ضبط کنند. این دوربین ها معمولاً دارای دید در شب یا نور مادون قرمز هستند که کنتراست دستگاه را برای گرفتن تصاویر واضح هنگام تاریک شدن مناطق ضبط شده ، فراهم می کند.

 

شما هنگام خرید دوربین های مدار بسته دید در شب دو گزینه دارید؛ یکی دوربین استاندارد روز با تنظیم شب است که ضبط ها را از رنگی به سیاه و سفید تغییر می دهد که به آن کمک می کند تا در تنظیمات کم نور ضبط کند. این دوربین ها بهتر است در مناطقی که هنوز مقدار کمی نور وجود دارد مانند نور شب، ماه یا چراغ حسگر حرکت که هر زمان حرکت شناسایی شود روشن می شود.

 

برای مناطقی که در تاریکی کامل قرار دارند ، بهتر است از دوربینی استفاده کنید که دارای نور مادون قرمز باشد. این چراغ به طور معمول در داخل دستگاه نصب می شود و نور کافی را برای دوربین برای گرفتن تصاویر فراهم می کند.

کنترل از راه دور

ویژگی سومی که باید در دوربین مدار بسته به دنبال آن باشید، ویژگی قابل دسترسی از راه دور است. منظور از کنترل از راه دور، یعنی نصب یک برنامه بر روی گوشی همراه یا تبلت شما و کنترل دوربین و دسترسی به ویدئو از طریق اینترنت بی سیم است. با این وجود، برخی دوربین ها وجود دارند که به شما امکان می دهند فید ویدیو را با استفاده از یک وب سایت خاص مشاهده کنید.

صرف نظر از نحوه اتصال به دوربین های مداربسته ، داشتن کنترل از راه دور بر روی آنها به شما امکان می دهد هر زمانی که میخواهید و از هر جایی ا منزل یا محیط کار خود را چک کنید . قابلیت کنترل از راه دور دوربین مدار بسته هنگامی که مسافرت می روید یا می خواهید اطمینان حاصل کنید که کارمندان در هر زمان که محل کار را ترک می کنند از کار دور نمی شوند، بسیار مفید است.

 

قیمت دوربین مدار بسته

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم 3 مشخصه ضروری که هر دوربین مدار بسته خوبی باید داشته باشد را به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از قیمت دوربین مدار بسته و خرید آنلاین  دوربین مدار بسته وایرلس، تحت شبکه، آنالوگ و دیگر انواع آن می توانید به سایت هپنا مراجعه کنید. 

 

  • vida yary
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به صحبت درباره‌ تامین امنیت و نظارت با استفاده از دوربین‌ مداربسته تحت شبکه پرداخته می‌شود. به این ترتیب که مشخصات کلی این دوربین‌ها، تفاوت‌ آن‌ها با نسل‌های قدیمی‌تر، انواع دوربین و روش‌های اتصال و ذخیره سازی تصاویر، قابلیت‌ها و ویژگی‌های نظارتی و امنیتی و همچنین معایب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه بیان می‌شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه و الزامی که اهمیت دارد

به نقل سایت هپنا از گذشته تا کنون تامین امنیت از مهم‌ترین شاخصه‌های نگهداری از اماکن انحصاری بوده است. در گذر زمان، پیشرفت تکنولوژی و همچنین بزرگ‌تر و حساس‌تر شدن این اماکن، مالکان و مدیران مسئول نگهداری و تامین امنیت را بر این داشته است که به جای استفاده از نیروی انسانی، از دوربین‌ها برای کنترل تحرکات و برقراری امنیت استفاده کنند. علاوه بر این امکان استفاده از دوربین‌ها به صورت شبانه‌روزی، در فضای کوچک و دور از دید دیگران ویژگی‌های کنترلی و امنیتی جدیدی را به مسئولین ارائه داده است. فناوری مربوط به این دوربین‌ها با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیاری داشته و اضافه شدن ویژگی‌هایی نظیر دید شبانه، کیفیت ذخیره‌ سازی تصاویر، ایجاد ارتباط بین دوربین‌ها، کیفیت ضبط بالا، پردازش تصاویر و ... بر محبوبیت و کارایی دوربین‌ مداربسته تحت شبکه افزوده است. به‌طور کلی انعطاف‌پذیری بالای این دوربین‌ها برای تامین نیازهای امنیتی به شکل مقرون به‌صرفه و قابل اعتماد سبب افزایش روزافزون استفاده‌ از آن‌ها شده است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن


دوربین‌ مداربسته تحت شبکه از جمله انواع دوربین‌های دیجیتالی است که در بستر شبکه داده‌های کنترلی را دریافت و تصاویر را ارسال می‌کنند. این دوربین‌ها معمولا برای نظارت بر فعالیت‌ها و اطلاعات، با اهداف مدیریتی یا امنیتی استفاده می‌شوند و برخلاف دوربین‌های آنالوگ برای ذخیره سازی به دستگاه ضبط محلی نیازی ندارند. برخی از دوربین‌ مداربسته تحت شبکه به منظور رسیدگی بر ذخیره‌ سازی داده‌ها، تصاویر ویدیوئی و مدیریت هشدارها به یک ضبط‌کننده‌ی مرکزی در شبکه  (NVR) نیاز دارند و برخی دیگر قادرند داده‌های خود را به صورت غیرمتمرکز، از راه دور و در هر محلی ذخیره کنند. همچنین ممکن است این دوربین‌ها در ویژگی‌های، کیفیت تصاویر، پروتکل‌های شبکه و نحوه‌ی کدگذاری ویدیوها با یکدیگر متفاوت باشند. هر کدام از شرکت‌های سازنده‌ی این دوربین‌ها از پروتکل‌های مخصوصی در شبکه استفاده می‌کنند به همین دلیل در یک شبکه باید از دوربین‌های مشابهی استفاده کرد. رزولوشن تصاویر ضبط شده در این دوربین‌ها نیز می‌تواند از 0.3 تا 29 مگاپیکسل تغییر کند.

 

توانایی‌های دوربین‌ مداربسته تحت شبکه

در نسل‌های قبل‌تر دوربین‌های مداربسته حس‌گرهای دوربین سیگنال‌های ویدیویی آنالوگ را ضبط و از طریق کابل‌ دوربین مدار بسته منتقل می‌کردند. اما دوربین‌های مداربسته تحت شبکه با استفاده از ویژگی‌های انتقال و امنیت پروتکل انحصاری مربوط به شبکه‌ی خود، تصاویر را به صورت دیجیتالی ذخیره و ارسال می‌کنند. فناوری دوربین‌ مداربسته تحت شبکه به فناوری شبکه‌های کامپیوتری شباهت زیادی دارد، به این ترتیب که در هر دو از آدرس IP منحصر به فردی برای سیستم‌های حاضر در شبکه استفاده می‌شود. دوربین مداربسته تحت شبکه در هر جایی که اتصال به شبکه امکان‌پذیر باشد می‌توانند کار کنند. به این صورت که حتی دوربین‌های وب مربوط به کامپیوترهای شخصی نیز می‌توانند کارایی یک دوربین مداربسته تحت شبکه را داشته باشند؛ با این تفاوت که دوربین‌ مداربسته تحت شبکه به‌طور مستقیم به شبکه متصل می‌شود اما دوربین های وب برای اتصال به شبکه به یک  کامپیوتر نیاز دارند.
ه

همچنین این دوربین‌ها می‌توانند به صورت بی‌سیم به شبکه متصل شوند.شبکه ای از این دوربین ها می‌تواند امکان مشاهده‌ی همزمان آنچه در چندین مکان رخ می‌دهد را فراهم کند. همچنین با ذخیره سازی تصاویر می‌توان رخداد‌های گذشته را نیز بازیابی نمود. ذخیره سازی تصاویر می‌تواند به صورت 24 ساعته، قسمتی از شبانه روز و یا هنگام تشخیص حرکت یا صدا توسط حسگرهای دوربین انجام پذیرد که این فناوری دوربین‌ها سبب آسان شدن استفاده و اجرای یک سیستم امنیتی یا نظارتی شده است.
از جمله دیگر توانایی‌ها و امکاناتی که دوربین‌های مداربسته تحت شبکه برای ما فراهم می‌کند می توان به انتقال دوطرفه‌ی صدا اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی می‌توان علاوه بر تصویر، صدای منطقه‌ی تحت نظارت دوربین را نیز ذخیره نمود. همچنین امکان ایجاد ارتباطات صوتی دوطرفه تحت شبکه‌ی ایجاد شده (تلفن اینترنتی) به وجود می‌آید. همچنین ضبط دیجیتال ویدیو امکان پردازش تصاویر و در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه پیشرفته‌تر استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش تصویر امکانات امنیتی جدیدی با حساسیت بیشتر نسبت به فعالیت‌ها به ما ارائه می‌دهد. با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های صورت انسان از یک تصویر یا ویدیو، می‌توان چهره‌ی انسان را تشخیص داد. اگر دوربین به کاربران اجازه دهد تا یک پایگاه داده از مشخصات چهره‌ی افراد مجاز راه‌اندازی کنند، سیستم دوربین‌های امنیتی می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی و فرآیند تشخیص چهره‌ی لحظه‌ای، ورود افراد غیر مجاز را ثبت و تحت شبکه هشدارهای لازم را ارسال کند.

 

انواع دوربین‌ مداربسته تحت شبکه

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه به منظور کاربردهای داخلی و خارجی‌ (فضای بیرون) در دسترس هستند. دوربین‌هایی که در فضای بیرونی کارایی دارند با استفاده از  فناوری خاصی قابلیت تغییر روشنایی و تاریکی تصویر دریافتی بدون تغییر کیفیت را دارا هستند. همچنین این  دوربین مداربسته تحت شبکه  برای استفاده در فضای باز باید دارای پوشش مناسبی باشند تا از اجزای سخت افزاری آن در مقابل اتفاقاتی از جمله باران و باد محافظت شوند. همچنین دوربین‌های با کارایی داخلی نیز باید دارای پوشش مناسبی باشند تا از اجزای الکترونیکی آن در مقابل حرارت، رطوبت و سایر عوامل محافظت شوند.

 

برخی از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه با توجه به کاربرد نظارتی آنها در اماکن شلوغ، به طور ثابت نصب می‌شوند و کادر تصویر ضبط شده در آن‌ها قابل تغییر نیست و برای این کاربرد معمولا از دوربین‌هایی با زاویه‌ی دید وسیع‌تر به منظور پوشش کامل منطقه‌ی موردنظر استفاده می‌شود.اما  دوربین‌ مداربسته تحت شبکه‌ PTZ این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند دوربین را به سمت چپ و راست بچرخاند و با بزرگنمایی تصویر جزئیات بیشتری را ذخیره کند. این دوربین تنظیماتی برای دنبال کردن فعالیت‌ها  در هر شرایطی دارد و کاربر می تواند با استفاده از ویژگی های حرکتی، تصویر حرکت و فعالیت مورد نظر را تعقیب و به آن نزدیک شود. جابجایی تصویر گرفته شده توسط  دوربین در حین نظارت و ضبط، به کاربر امکان ایجاد تصاویر ویدیویی خاص‌تر را می‌دهد که ممکن است برای پیگردهای قانونی بعدی مفید باشد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه ptz

 

از دوربین‌ مداربسته تحت شبکه می‌توان برای نظارت و تامین امنیت منازل مسکونی استفاده کرد. به این صورت که تصاویر ضبط شده توسط دوربین به شکل جریان ویدئویی زنده به برنامه‌ی کاربردی مشخصی در تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود. این ارتباط معمولا با اتصال دوربین مداربسته به اینترنت با استفاده از wifi یا کابل اترنت شکل می‌گیرد. در گذشته دوربین مداربسته تحت شبکه بیشتر در مشاغل تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اکنون امنیت بسیاری از منازل مسکونی با این دوربین‌ها تامین می‌شود. در یک نظرسنجی در سال 2019 از 2000 آمریکایی ، 40٪ از آنها دارای دوربین های امنیتی خانگی بودند. این دوربین‌ها نیز با توجه به نیاز کاربر می‌توانند ثابت یا متحرک (PTZ) باشند.

 

معایب دوربین‌ مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به نمونه های آنالوگ آن دارای قیمت بالاتری می‌باشد. همچنین برای ارسال تصاویر تحت شبکه ممکن است با محدودیت پهنای باند مواجه شویم. درصورتی‌که شبکه‌ی ارتباطی ما یک شبکه‌ی عمومی مانند اینترنت باشد برای برقراری امنیت در شبکه و عدم دسترسی دیگران به داده‌های ذخیره شده باید از پروتکل‎‌های امنیتی جداگانه‌ای استفاده کرد. این چالش را می‌توان با استفاده از یک شبکه‌ی خصوصی برطرف نمود.
 

سخن آخر در باب دوربین مداربسته تحت شبکه

استفاده از دوربین‌ مداربسته تحت شبکه به شما این اطمینان را می‌دهد که همواره چشمانی باز به صورت شبانه‌روزی از اموال و تاسیسات شما مراقبت می‌کنند. دوربین‌هایی که با ضبط دقیق تصاویر امکان پیگیری قانونی موثر و کنترل بیشتری را برای کاربری‌های مختلف فراهم می‌کنند. این دوربین ها بسته به نیازهای خاص مشتری ، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و کاربر می‌تواند با انتخاب ترکیبی از دوربین‌هایی با ویژگی‌های مختلف تمام نیازهای نظارتی و امنیتی خود را پوشش دهد. بنابراین قبل از سرمایه گذاری در سیستم‌های امنیتی دوربین‌ مداربسته تحت شبکه ، توجه به نیازهای کلی شما بسیار مهم است.به طور کلی فناوری دوربین‌ مداربسته تحت شبکه گزینه‌ی انعطاف پذیری است که با سازمان شما رشد خواهد کرد و تجربه‌ی نظارت پیشرفته‌ی مورد نیاز شما را فراهم می‌سازد.

ارائه لوازم و تجهیزات باکیفیت و با اصالت، گارانتی معتبر، خدمات مشاوره فروش و نصب دوربین مدار بسته؛ صداقت در گفتار و رفتار، همکاری همه جانبه با مشتریان و تامین رضایت آنها همواره در سرلوحه فعالیت مرکز تخصصی دوربین مدار بسته هپنا قراردارد و مفتخر است که تا کنون با بهره گیری از تجارب درخشان خود، همواره در تامین این اهداف موفق بوده است.

 

  • vida yary
  • ۰
  • ۰

هشدار : فروش و استفاده از دوربینهای مداربسته مخفی که غیر قابل رویت باشند بدون مجوز از مراجع قانونی اکیدا ممنوع است.

به نقل از سایت هپنا امروزه دنیای تکنولوژی پیشرفت فراوانی کرده است و دوربین ها در ابعاد بسیار کوچک تر توانایی فیلم برداری با کیفیت های بسیار بالا را دارند که این مزیت برای افراد زیادی هم خوب و برای برخی ها هم بد تلقی می شود. دوربین مداربسته مخفی یکی از تکنولوژی های برتر امروزی محسوب می شود زیرا با کمک دوربین مداربسته مخفی می توان فعالیت ها ، حرکات و گفتار افراد را بدون این که بدانند ضبط و نگهداری کنید. همانگونه که از اسم آن پیداست این دوربین مخفی می باشد پس از دید مردم باید دور باشد و کسی از نصب آن آگاهی نداشته باشد.

 

معمولا دوربین مداربسته مخفی را به گونه ای انتخاب می کنند که به اشکال مختلفی به غیر از دوربین باشد تا کسی نتواند آن را تشخیص دهد. به همین دلیل این دوربین ها در مکان ها و گوشه هایی جا سازی می شوند که دور از چشم افراد باشند و جلب توجه نکنند. این نوع از دوربین مدار بسته را در می توان داخل تمام لوازم الکترونیکی مانند گوشی ها جایگذاری کرد. از این دوربین ها می توان به راحتی استفاده کرد و هزینه های پایین این دوربین ها موجب می گردد تا بیشتر مردم برای استفاده از این تکنولوژی ترغیب شوند. بیشتر افراد برای ایمنی خود از این دوربین ها استفاده می کنند اما در هر مکانی حق نصب این دوربین ها داده نمی شود زیرا ممکن است حریم شخصی افراد زیر پا گذاشته شود. بیشتر دوربین های مدار بسته هم در حالت بی سیم کار می کنند و هم دارای سیم می باشند. دوربین مداربسته مخفی دقیقا این ویژگی را دارا می باشد و این موضوع باعث می شود تا این نسل از دوربین ها به راحتی قابل جابجایی و نصب باشند.

جالب است بدانید که دوربین مداربسته مخفی اگر بی سیم باشند تصاویر ضبط شده را تا شعاع محدودی به گیرنده که تلویزیون یا هر چیزی است انتقال می دهد اما اگر کابلی باشد به وسیله سیم تا گیرنده تصاویر ارسال می شوند. در بعضی از این دوربین ها توانایی ضبط صدا نیز وجود دارد. دوربین های مدار بسته در برخی از مدل ها دارای کنترل از راه دور و در برخی مواقع دارای ریموت می باشند. 

 

 

دوربین مداربسته مخفی
 

انواع دوربین مداربسته مخفی


دوربین مداربسته مخفی دارای انواع مختلفی است که در طرح ها و مدل های مختلف در بازار امروزی موجود می باشد که ما اینک به چند نمونه از این دوربین ها اشاره می کنیم.

دوربین مداربسته مخفی سوزنی


دوربین مدار بسته سوزنی یکی از پرکاربردترین دوربین های مخفی می باشد که از نوع دوربین های مخفی مینیاتوری محسوب می شوند. برای نصب این دوربین مخفی کافی است که یک سوراخ بسیار ریز در مکان مورد نظر ایجاد شود. دوربین‌های سوزنی به خاطر بدنه‌ای که در آن ها وجود دارد باید در پشت یک سطح غیرشفاف نصب گردند و به دلیل داشتن لنز کوچک می توانند به راحتی فیلم برداری کنند.یکی از معایب دوربین مداربسته مخفی سوزنی این است که از این دوربین نمی توان برای تصویر برداری در شب استفاده کرد و برای ضبط فیلم این دوربین ها نیاز به نور کافی دارند. این دوربین دارای لنز ثابت و سوزنی بوده که فاصله کانونی آن در حدود 3.7 میلیمتر می باشد. دوربین سوزنی دارای زاویه دید 69 درجه است.


انواع دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری

جالب است بدانید که دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری دارای انواع مختلفی می باشد که ما در این بحث می خواهیم آن ها را برای شما معرفی کنیم. دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری پین هول یکی از جالب ترین دوربین های مینیاتوری می باشد، زیرا بعد از نصب این دوربین ها دیگر نمی توان آن را تشخیص داد وبه دلیل این که دارای لنز حفره ای می باشد به راحتی تصاویر را می تواند ضبط کند و ظاهر آن اصلا معلوم نباشد.

مزیتی که این دوربین دارد این است که تصاویر را با بالاترین کیفیت موجود ضبط می کند و این کارایی موجب می شود این دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری بسیار گران تر باشند.دوربین مدار بسته مخفی مینیاتوری معمولی نوع دیگری از دوربین های مخفی می باشد. این دوربین ساده ترین تکنولوژی را دارد و بیشتر برای کاربرهای شخصی از این نوع دوربین استفاده می شود. این دوربین ها دارای کیفیت خوبی هستند اما قیمت ارزان تری نسبت به بقیه دارند و می توانند از دید عموم مخفی بمانند.نوع دیگر دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری، دوربین مدار بسته مخفی آینه ای می باشد که در اصل به شکل یه آینه است که حالت محدب را به خود گرفته است، اما در داخل این آینه یک دوربین کار گذاشته شده است. این دوربین به نور حساس است و برای بالا بودن کیفیت تصاویر حتما باید نور مکان را تنظیم نمایید. دوربین مداربسته مخفی هالوژنی دوربینی است که به راحتی می توان آن را در داخل هالوژن قرار داد و تصاویر خوبی را ضبط کرد.

 

دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری از نوع هالوژنی



دیگری دوربین مداربسته مخفی ددکتوری است که این دوربین ها دارای ظاهری متفاوت می باشند که تشخیص آن ها غیرقابل ممکن است زیرا این دوربین ها همانند سیستم هشدار آتش سوزی یا اعلام سرقت می باشند.
 

کاربرد دوربین مداربسته مخفی

همانطور که از اسم این دوربین ها پیداست، از این دوربین ها برای زیر نظر گرفتن استفاده می شود که شخص از وجود دوربین بی خبر است. در فضا ها و مکان هایی که ممکن است مورد سرقت قرار بگیرند و برای امنیت بیشتر مکان های تجاری این دوربین های مخفی نصب می شود تا تخلفات را به حداقل برسانند. یکی از کاربرد های جالب این دوربین استفاده برای زیر نظر گرفتن پرستار بچه می باشد. صاحبان خانه در برخی موارد دوست دارند کارگر و یا پرستار بچه ی خود را زیر نظر داشته باشند تا ببینند کودکشان امنیت کافی را در منزل دارد یا نه. از این دوربین ها در موارد حقوقی و قانونی نیز استفاده می شود. در برخی از مکان ها پلیس دوربین های مخفی را نصب می کنند تا به راحتی بتوانند مجرم را دستگیر کنند. دوربین مداربسته پوشیدنی یکی دیگر از کاربرد ها می باشد که پلیس ها با جایگذاری دوربین در سینه یا لباس خود تصاویر مجرمین و عملیات ها را ثبت می کنند.

 

کاربرد دوربین مداربسته مخفی تکتوری


محل‌های قرار دادن دوربین مدار بسته مخفی

همانطور که از نام این دوربین ها مشخص است دوربین مداربسته مخفی، باید در مکانی قرار گیرد که در دید نباشد و کسی نتواند آن را تشخیص دهد. به همین دلیل مکان نصب و جایگذاری این دوربین ها نیز مهم است که در بیشتر مواقع در پریز ها، خودکارها یا خودنویس ها، دکمه های لباس، در ساعت های مچی و دیواری در قاب عکس ها و ... نصب می شود.

مزایا و معایب دوربین مداربسته مخفی


دوربین مداربسته مخفی دارای مزایای زیادی می باشد که یکی از این مزایا کوچک بودن ابعاد این دوربین ها و راحتی در نصب می باشد، قیمت این دوربین ها به نسبت دوربین های مدار بسته ارزان تر می باشد و از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. اما دارای معایبی نیز می باشد. بیشتر این دوربین ها دید در شب ندارند و در بیشتر مواقع در فاصله های نزدیک تصاویر غیر واقعی می باشند. 

مزایای دوربین مداربسته مخفی کوچک




هشدار : فروش و استفاده از دوربینهای مداربسته مخفی که غیر قابل رویت باشند بدون مجوز از مراجع قانونی اکیدا ممنوع است.

ارائه لوازم و تجهیزات باکیفیت و با اصالت، گارانتی معتبر، خدمات مشاوره فروش و نصب دوربین مدار بسته؛ صداقت در گفتار و رفتار، همکاری همه جانبه با مشتریان و تامین رضایت آنها همواره در سرلوحه فعالیت مرکز تخصصی دوربین مدار بسته هپنا قراردارد و مفتخر است که تا کنون با بهره گیری از تجارب درخشان خود، همواره در تامین این اهداف موفق بوده است.

 

  • vida yary